donderdag 23 december 2010

Ding 10

"Evaluatie"

Mijn favourite dingen die ik onderweg heb leren kennen en gebruiken is mn Blog maken en gebruiken en de vele mogelijkheden van een Blog. Mn dochter gaat verhuizen naar Frankrijk en heeft me gevraagd te helpen met een Blog aanmaken dus deze moeder's neus krult weer aardig!
Bibliotheek20.ning.com, is voor mij een en al kennis opdoen en librarything, ook een mooi social netwerk. Twitter ook voor mij een openbaring en RSS, dit zijn toch wel mijn favourieten.

Wat heeft het met mij gedaan en met de organisatie?
Ondanks het vele gemartel in mn eentje toch blij dat ik een beetje weet wat er zoal gaande is in de mediawereld en leuk dat ik er over mee kan praten.

Ik denk dat het voor de organistie heel belangrijk is om mee te gaan en bij te blijven in de toekomst wat betreft het media gebeuren. Vooral om de moeilijkste groep klanten te bereiken namelijk de jongeren.
Als je als bibliotheek werkelijk wilt communiseren via allerlei netwerken is het volgens mij ook heel belangrijk hoe, wat, waarover en voor wie enz.. Een serieuze aangelegenheid waar goed over nagedacht moet worden.

Wat mij vooral verraste was de ongekende mogelijkheden van alle programma's, o.a. zoals de widgets! Wat een toegangelijkheid en verbindingen naar van alles en nog wat!

Hoe zou ik kunnen bijdragen aan de Kopgroepbibliotheken2.0.........Misschien door te "Twitteren" over lezingen. Dingen te delen via Googledoc. Mijn kennis vergroten via Bibliotheek20.ning......
En ik ben zeker van plan om me meer te verdiepen in de "Dingen" zodat ik er makkelijker mee om kan gaan.

10 Dingen was voor mij.........
Na geweldige ontmoetingen en veel aandacht in Canada was het zwaar om thuis, boven in mn eentje, achter mn computer de cursus te volgen. Ondanks het 'social netwerk' werd ik behoorlijk met mn alleengaande situatie geconfronteerd, geen man, kind, kleinkind die me zo nu en dan een tip zou kunnen geven. Een eenzaam gebeuren! Geef mij maar een docent met een klas en een bord! Als je een probleem hebt dan wordt het gelijk uitgelegd door docent en mede leerlingen en kan het gelijk in de praktijk uitgeprobeerd worden. Nu heb ik vaak heel lang moeten zoeken voor ik ergens achter kwam! Irritant, deprimerend en zonde van mn kostbare tijd. Ik had op zn minst een handboekje willen hebben met wat zinnige tips!

Het positieve is dat ik leuk over mn klik, tik en voor alles een accountaanmaken angst af ben, het geweldig vind dat ik meer weet over het media gebeuren en dat het zo nu en dan een wankel pad was maar ook verbazingwekkend en indrukwekkend! En natuurlijk is mn zelfvertrouwen weer wat gegroeid! Achteraf is dit laatste gelukkig toch het belangrijkste voor mij......

Verder wil ik '23 dingen' en 'Surffan' hartelijk bedanken voor de begeleiding. Ik was toch altijd nieuwsgierig naar het commentaar en het werkte voor mij bemoedigend......het ga jullie goed en veel succes met de bibliotheek en de mediawereld..........

En natuurlijk vooral 'moeders' voor haar aanmoedigingen en ondersteuning, zonder haar had ik het niet gered in mn eentje....................................

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Je hebt het voor de kerstdagen toch kunnen afronden. Dat moet ook wel weer een ontspannen gevoel geven.
    Ik vond het leuk om je te volgen en piepklein beetje te kunnen begeleiden.( is altijd lastig op afstand).
    Interessant om te lezen hoe jij de cursus hebt ervaren.
    Gaandeweg het traject merkte ik dat je steeds enthousiaster werd. En dat is mooi om te aanschouwen.
    Ik wens je een fijne jaarwisseling en een heel gezond 2011 toe. We zien elkaar misschien op de nieuwjaarsreceptie en anders zeker bij de afsluiting van de cursus.
    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met het behalen van het certificaat! Je bent een doorzetter en hebt heel goed begrepen waar het voor de bibliotheek om draait; je daar begeven waar je doelgroep zich beweegt. In jullie geval de jongeren. Veel succes met je verdieping in de "Dingen". En vergeet niet bij te blijven, de ontwikkelingen gaan hard.

    BeantwoordenVerwijderen